Citroen DS3 Cabriolet - 2013
Italien

Dag 1 og 2 – Milano/Bologna

Efter en problemløs rejse, landede vi i går aftes i Milano lufthavn og blev mødt af den velkendte, lune, sydlandske luft. Et kvarter efter gik mit armbåndsur i stå. Så var der dømt ferietid 🙂
Lejebilen var en lidt kedelig overraskelse. Vi havd bestilt en Peugeot 308 coupé cabriolet eller lignende bil, men fik en Citroën DS3, der er temmelig mindre. De havde ingen større, så vi måtte stuve os selv og bagagen ind i bilen og drage af sted. Der ryger en klage af sted, når vi kommer hjem!Men bilen er nu ellers ganske smart, og det er dejligt at kunne køre taget ned. Det er kun størrelsen den er helt gal med.

Et af verdens mindste bagagerum.I dag stod vi op til overskyet vejr på lufthavnshotellet. Vejrudsigten har varslet lørdagsregn hele ugen, så det var ingen overraskelse. Men skyerne til trods, er her stadigvæk dejlig varmt.

Udsigt fra hotellet – og ja, klokken kimede hver time hele natten 🙂
Vi ville have taget en dag i Milano, men nu noget af bagagen må stå på bagsædet, ville det betyde opbevaring af bagage på hotellet, der ligger knap 50 km udenfor Milano. Det ville være for tosset, så i stedet pakkede vi bilen og satte kurs mod Bologna, hvor vi skal bo de næste to uger .
Undervejs rundede vi 35grader, på trods af stadig overskyet vejr – dejligt! 🙂
Vel fremme i Bologna gik vi på by-vandring i området omkring det gamle torv. Der er utrolig flot.

Vi valgte at spise aftensmad i området, efterfulgt af is på en cafe med udsigt til menneskemylderet.Vi fik et par regndryp, mens vi spiste, men det var også dét.

Bagefter kørte vi på landetur i området omkring Bologna. Her er fyldt med gamle, forfaldne huse, hvor familierne har bygget nyt hus op ved siden af. Det er lidt spøjst.

Vel ankommet retur til hotellet, stod den på planlægning af morgendagens udskejelser …