Tyrkiet

Dag 7 – Alanya – Den sidste sol

Vi væltede nogenlunde tidligt ud af fjerne denne, sidste morgen i Alanya. Vi skulle jo gerne have mest muligt ud af den knap halve dag, der var tilbage hernede i varmen.

Farvel-morgen-selfie … kun med behørigt lille smil :-/

Vi indtog sidste ration af den rædselsfulde morgenmad, hvorefter jeg gik ned til hotellets tyrkiske bad og fik feriens sidste rygmassage.

Dernæst gik vi til Kleopatra stranden overfor hotellet, og fik en rigtig dejlig (og lun) formiddagsdukkert i Middelhavets bølger. Bagefter op at tørre lidt i solen, der allerede havde godt fat (27 grader kl. 10).

Udsigten efter en dejlig dukkert.

Det blev ikke til så længe på stranden, for vi skulle jo tjekke ud og nå en bus til lufthavnen. Men det var dejligt lige at slutte ferien af med strand og vand!

Efter et hurtigt bad, og nedpakning af de sidste ting, tjekkede vi ud fra hotellet, og gik over gaden til nabo-baren (den med al natte-larmen … vi burde ikke støtte den, I know :-)), hvor vi fik en hurtig, lille frokost – og derefter bare nød udsigten, indtil vores bus ankom.

Frokost-udsigt.

Busturen til lufthavnen var ikke særlig sjov på nogen måde. Vi blev afhentet som nogle af de allerførste, så den endte med at tage os 3 timer (!!!) at komme fra Alanya til Antalya lufthavn, fordi vi skulle ind forbi en hel masse hoteller og samle andre gæster op.

En interessant betragtning i den forbindelse: Der lader til at være en direkte sammenhæng imellem antallet af stjerner på hotellet, og så den grad af ligegyldighed man kan have overfor andres tid. Jo flere stjerner, jo mindre rejseklar er man tilsyneladende, når bussen ankommer? 😉

Udsigt til nogle af de mange, flotte neg undervejs.

Da vi nåede lufthavnen, gik det til gengæld rigtig fint og hurtigt at komme igennem diverse kontroller, få tjekket ind osv. Det skal de godt nok have ros for. I forhold til Københavns Lufthavn det seneste år, så var det her helt vildt hurtigt og effektivt. Ikke det vi oplevede, da vi ankom – men altså; afgange er de gode til 🙂

Lidt hurtig aftensmad i lufthavnen, inden afgang.

Flyet afgik planmæssigt, og denne gang kom vi med en lidt nyere flytype, hvor benpladsen var klart forbedret.

Superlækker at ankomme direkte i Rønne Lufthavn!!! Det er virkelig noget helt andet den alt det med mellemlanding i Københavns Lufthavn!Bare at sætte sig ud i sin bil og køre hjem …. nice!!!

Sådan fik en dejlig, impulsiv ferie sin ende, med ankomst til Bornholm i støvregn og 12 grader.

Alanya skal vi nok ikke besøge igen, for nu har vi set, hvad der var at se. Men Tyrkiet en anden god gang er bestemt ikke udelukket. Et dejligt land med en ualmindelig sød og rar befolkning.