Grækenland

Dag 8 – Farvel og tak til øen

Efter morgenmad gik vi den tunge vej op til værelset og pakkede vores kufferter. sidste dag på en vidunderlig ferie på denne dejlige ø.

Sidste morgen på balkonen.Efter at have tjekket ud fra hotellet, kørte vi østpå for at få de sidste oplevelser med.
Vi kørte først til den røde strand i Tsoni.

Endnu en gang helt øde …
Det blev kun et kort visit, for jeg blev en smule solskoldet i går, så det der med at ligge på stranden, var ikke lige sagen i dag 😉
Dernæst kørte vi ad grus/sten-veje på landetur, indtil vi nåede hovedbyen; “Mytilini”.

Man kan finde meget forskelligt undervejs …

… Rigtig meget … 🙂Her spiste vi frokost og kørte derefter på sightseeing  i byen.
Vi startede på Mytilini Castle, der er virkelig imponerende. Ikke væsentligt mere velbevaret end Hammershus, men større.

Her er en lille video derfra:http://www.youtube.com/embed/KzTw0B3DWuw?rel=0&wmode=opaque
Dernæst kørte vi ind i selve byen, og faldt over lidt forskellige, spændende sager. Herunder følger lidt billeder:

En gammel moské.

Den samme moské, set indefra.

Vi TROR dette er Afrodites palads …

En anden, helt faldefærdig, moské.

Set indefra.

Udsigt til et gammelt amfiteater (desværre lukket).Så var der kun tilbage at køre ud til lufthavnen, aflevere den trofaste leje-skrammelkasse, og indtage et sidste græsk aftenmåltid, inden der skulle boardes på flyet og næsen vendes hjemover til det kølige nord.
Opsummering:Lesbos er det mest uspolerede rejsemål vi har oplevet nogensinde. Øen er lige dele betagende smuk, med alsidig, hurtigt skiftende natur – såvel som rå og barsk, med golde landskaber og klippekyster.
Lesbos er en nydelses-ø, og ikke en oplevelses-ø.
Øen er bedst egnet til ferier for voksne. -Der er ikke ret meget for børn at tage sig til.
De lokale er super venlige og imødekommende. Men også meget, meget nysgerrige. Igen er sammenligningen med Bornholm ikke helt forkert 😉