England

Dag 1 og 2 – Rejse og sightseeing i England

Vores forlængede weekendtur til England, der blev arrangeret meget impulsivt, er lynhurtigt oprundet.Start fredag eftermiddag med afgang fra Rønne og mellemlanding i Københavns Lufthavn, hvor der blev tid til en bøf på Mash.

Klar til bøf! 🙂

Efter maden af sted ned til “kvæg-gangen”, hvor EasyJet afgår fra. Billige billetter betyder ringere forhold, det siger jo sig selv. Men på sådan en kort tur, er det egentlig ret ligegyldigt.

Desværre nåede vi ikke vores Slot, så vi blev 40 minutter forsinkede :-/ Det var ikke så skægt i den her lidt klaustrofobiske maskine, uden benplads af betydning. Men frem kom vi heldigvis, og vi fik hentet vores opgraderede lejebil, og satte derefter kurs mod første nats hotel; Holiday Inn Express i Heathrow.

Udsigt til ikke ret typisk solskin i England sådan en lørdag morgen 😉

Efter morgenmaden lørdag kørte vi afsted nordpå, hvor vi skal bo i Portishead de næste dage.

Sjovt skilt undervejs.

En flyveplads med en del gamle fly.

Også en gammel JumboJet.

Første stop var “The Hobbit Hole”, som skulle se således ud:

Men i stedet blev vi mødt af massive adgang forbudt skilte 🙁 Det var altså en nitte – øv …

Vi kørte videre og fik frokost i “Piccolo’s Fish Bar & Pizzeria” – naturligvis “Fish’n’Chips”:

Fisken var rigtig lækker, men da vi opdagede at mayonaisen havde udløbsdato for et år siden, falmede oplevelsen.

Næste stop var “Barrow Gurney Mental Hospital”, der skulle have set sådan her ud:

I stedet ser det således ud:

Det gamle er revet ned, og en serie nybyggede luksusboliger er på vej. Endnu en nitte 🙁

Lejebilen på de meget små, engelske veje.

Dagens sidste, forladte stop var en tidligere testplads for nye typer af stålgittermaster. Men her var nye virksomheder flyttet ind, og pladsen spærret totalt af:

Arg altså! Endnu en nitte 🙁

Det er godt vi i stedet har nydt køreturen, naturen og alt det nye og spændende omkring os. Det ærgrer selvfølgelig i selve øjeblikket, når et forladt sted “falder til jorden”, men det er hurtigt glemt igen 🙂

Vi fandt herefter vores “Premier Inn” i Portishead, og fik checket ind.Vi har fået et stort og dejligt værelse i den nye fløj – næsten en hel suite 🙂

Værelset.

Badeværelset.

Vi gik på Trip Advisor for at finde et godt spisested. Valget faldt på den lokale, italienske restaurant; “Trittoria Antonio”, hvor vi fik nogle rigtig lækre pizzaer.

Derefter retur til hotellet, en kop aften-te og dagens blog. Og så godnat 🙂