Cypern

Dag 1+2 – Rejse, ankomst og feriestart

Efter arbejdstid i går, var det af sted med Bølle i kattepension, og så videre ud til lufthavnen.Fly Bornholm/København, og et par timers ventetid i Kastrup Lufthavn, hvor vente-minutterne blev kvalt med en bid aftensmad, efterfulgt af Chai, Varm Chokolade og Frappecino.

Derefter af sted til første flyvning med Air Serbia, som vi aldrig tidligere har fløjet med. Det var meget positivt! Pænt, moderniseret fly, og overraskende god benplads. Det var ikke ret svært at se igennem fingre med de overmalede, russiske look-a-like stewardesser, når resten bare var til UG! 🙂

Fly-selfie inden afgang 🙂

Vi mellemlandede i Beograd. Noget forsinkede, omend piloten havde indhentet en del tid undervejs. Med kun en time imellem vores fly, kunne det nemt have gået i fisk. Men lige ved udgangen fra flyet stod en Air Serbia medarbejder med et håndskrevet skilt, hvorpå der var påført gatenumre til alle connecting flightes. Det var sandelig en fin service!Så vi kom hurtigt til rette gate og videre af sted mod Larnaca Lufthavn, hvor vi landede ca. 03.20 lokal tid.

Her fandt vi hurtigt vores mand fra biludlejningen hos “Dollars”, og det gik også hurtigt og smertefrit at få vores lejebil, en Ford Focus med automatgear (det er nemmest, når der er venstrekørsel) udleveret.

Vi kørte straks videre til det lufthavnshotel, vi havde booket for en enkelt nat. Hotellet hedder “Larco Hotel”, og hold da op et sted! Godt nok var værelset billigt, men her var totalt nedslidt, beskidt og ja, gennem-sjusket. Men ikke desto mindre var der en seng at sove i – så det gjorde vi 🙂

i sov længe, for ikke at få ødelagt hele første dag af søvnunderskud ovenpå rejsen. Så vi gjorde os klar, tjekkede ud, og kørte så ned til havet og fandt et sted at spise “morgenmad”.

Morgenmad på “Thalassi Sea Bar”.

Vi fik virkelig lækker mad, der var helt frisklavet. Og så var det tilmed ikke dyrt.

Efterfølgende satte vi kurs mod vores sommerhus i Miliou, med et enkelt stop undervejs – nemlig ved de fantastiske romerske ruiner “Kourion”.

Herunder følger en række billeder derfra. Vi vandrede rundt i middagssommersolen i 29 graders varme, men det ser ud til at vi er sluppet uden skoldninger 🙂

Flotte gulvmosaiker.

Skilte med blindeskrift – fin service.

Amfiteatret.

De gamle, termiske bade.

En rest af det flotte gulv i et svømmebassin.

Godt gennemsvedte kørte vi efterfølgende ud til sommerhuset. I mellemtiden var det skyet lidt til, så billederne er blevet lidt dunkle. Men flot er det nu alligevel, huset:

Set udefra.

Set indefra den overdækkede terrasse.

Køkken og spiseafdeling.

Stue.

Gry’s værelse.

Forældre-soveværelset.

Udefra “by night”.

Terrassen.

Ild i pejsegrillen.

Vi var et smut ude at handle fornødenheder ind, og besluttede at spise herhjemme. Det var kanon hyggeligt at sidde udenfor i den lune aften, med cikaderne i baggrunden, og spise til aften!

Så var der kun tilbage at aftenhygge og planlægge morgendagen, inden vi sagde godnat …