Bulgarien

Bulgarien – Dag 17 – Sandfest, Zoo og hjemrejse

Vi stod tidligt op, så vi kunne få pakket vores ting sammen og få dem ned i bilen inden aflevering af lejligheden kl. 10.
Da lejligheden var afleveret, kørte vi ned til busstationen for at få opbevaret den ene kuffert, inden dagens udflugter. Men ak, da vi kom derned, var der politi, ambulance og brandfolk – og der var afspærret. Det viste sig senere, da vi fik læst de lokale nyheder, at det drejede sig om en efterladt taske, som de mistænkte kunne være en bombe.

Men vi måtte jo så køre videre, med kuffert på bagsædet … ikke det heldigste :-/

Første stop var Burgas Sandfest, der viste sig at være en ret lille fest 🙂 Men flot var det:

Da vi havde kigget på sandfigurer, kørte vi til nærmeste shoppingcenter, kun for at få frokost (Subway igen-igen). Det der med parkering i Burgas viste sig nemlig at være temmelig svært – specielt når man godt vil have overvåget parkering pga. den fuldt synlige kuffert på bagsædet.

Men vi fandt på råd! Vi besluttede at køre ud af byen, ud på landet – og besøge en dyrepark 🙂
Og vi fandt det hyggeligste, lille sted med park, dyr og restaurantion:

“Zoo Park”.

Bjørnen tager en velfortjent dukkert i varmen.

SÅ sød!

Gry med den nuttede vaskebjørn.

En nysgerrig fyr 🙂

Lama.

Bjørnene sover 🙂

Udsigt til parken fra restauranten.

Eftermiddags-is 🙂

Peter fangede en Pokémon? ;-D

Vi besluttede at tage de mindre veje retur til Burgas, for vi havde lidt tid at slå ihjel inden aftensmaden. Det gik atter en gang hen og blev en smule udfordrende …:

Bulgarske veje :-s

Pause-tid 🙂

Vi fandt et spisested i “Sarafovo”, der ligger lidt udenfor Burgas. Det skulle være en restaurant ved navn “Felice” ud fra koordinatet, men skiltet over døren sagde; “Ekamepuma”? Vi fik dog dejlig mad 🙂

Så er der serveret! 🙂

Derefter kørte vi til lufthavnen og fik afleveret lejebilen, hvorefter Gry og jeg passede bagagen, mens Peter gik på foto-togt imellem de gamle fly:

Da vi landede i København kl. ca. 00.30 om natten, tog vi metro ud til “Park Inn By Radisson”, hvor vi for første gang skulle overnatte i stedet for den sædvanlige BB-hotel i Kastrup.

Det kan altså godt anbefales! Det koster lidt mere, men er også flere niveauer over BB-Hotel. Og morgenmaden er bare super-lækker!

Da vi havde spist og tjekket ud, var der stadigvæk nogle timer til Bornholmerbussen afgik hjemover, så vi tog ud til “Fields”, hvor vi fik shoppet lidt mere 😉

Indkøbsvogn fra Bilka udgør glimrende bagagetransport, når der skal shoppes 😀
Ved 18-tiden satte vi atter fod på Bornholm efter 17 dages dejlig ferie i Bulgarien 🙂

TIPS
Her er lidt tips til din ferie i Bulgarien:

• Bilferie: Vejene er ikke ret gode, så regn med en noget længere køretid, end GPS’en angiver.
    De lokale kører virkelig vanvittigt og blæser på alle regler, så vær altid meget opmærksom under kørslen.
  • Specielt for Nessebar og Sunny Beach: Lad være med at parkere i gaderne! Bilen bliver fjernet, og det koster dyrt at få den frigivet igen! Brug kun betalingsparkeringer, der alle er bemandede! Gennemsnitlig pris: 2 Leva/time (2016-priser).
  • Betaling på restauranter: Nogle steder giver de simpelthen for lidt tilbage, hvis de enten ikke har – eller gider bøvle med – småmønter. Så husk at tælle byttepengene, og dermed også; husk hvad bonen lød på – for den tager de ofte med sig, og man ser den altså ikke igen.