Tyrkiet

Dag 3 – Alanya – Land Rover Jeep Safari

Efter endnu en støjende nat (der ligger en reggae bar lige ved siden af hotellet) tumlede vi tidligt ud af sengen for at blive klar til dagens udflugt; Jeep Safari … med Land Rovere 😉

Vi blev hentet på hotellet, og samlede nogle flere deltagere op på andre hoteller i nærheden, inden vi mødtes med de 3 øvrige biler ved en tankstation i Alanya.

Stemning fra bilen nede ved havnen.

Herfra kørte vi af sted mod bjergene, akkompagneret af dels tyrkiske rytmer, dels moderne rytmer, skruet godt op!!!

Vi har været af sted på en del af disse off road ture rundt omkring efterhånden, og denne oplevelse var helt ny for os. Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at det mest af alt var en party-tour :-DIkke lige vores stil – ej heller alle de andre deltageres – men de fleste lod til at synes, det var meget, meget festligt.

Vi tog det som en oplevelse! 🙂 Selve turens indhold fejlede ikke noget. Vi kunne bare godt have undværet den meget høje musik, og den temmelig hasarderede kørsel.

Chaufføren har forladt køretøjet … der stadigvæk kører 🙂

Off road.

Udsigt til den opdæmmede sø, vi senere besøgte.

Interiør.

Mere off road.

Et stop undervejs var en tyrkisk moské, hvor vi fik lov at komme ind og kigge.

Jeg har aldrig været inde i en moské før, så det var ganske interessant, selvom jeg nok havde troet den var mere pompøs.

Mændenes bederum (kvinderne beder i rummet nedenunder eller oven over).

Det flotte loft i kuplen.

Et af de flotte vinduer.

Kvindernes bederum på 1. sal.

Min “fine” mundering for at få lov at komme ind; nederdel og tørklæde 🙂

Derefter kørte vi videre til noget guiden kaldte et “nomade-telt”. Vi har lidt svært ved at forestille os at bygningen af træ og stålplader let lader sig flytte, så hvordan “nomade” og “telt” skal forståes, vides ikke rigtigt 😉
Men vi fik smagt på friskbagt tyrkisk brød, og der var såmænd rigtig hyggeligt derinde.

Ovnen med brødene.

Tyrkisk brød selfie 🙂

En slagt instant-te … Jow-jow? 😀

Vi slog et hurtigt smut omkring en lille bazar med frugt og grønt. Meget autentisk :

Og så kørte vi videre, med vores paparazzi fotografer hængende på bilerne, som edderkopper:

Kort efter nåede vi frem til den opdæmmede sø, hvor vi lige fik taget nogle billeder:

Bilerne og søreme også en forladt bygning 😉

Næste stop var en ret fantastisk sted neden ved floden. Her spiste vi ude på vandet faktisk – lidt tømmerflåde-agtigt.

Frokost-selfie 🙂

“Vores” bil.

Spisestedet set udefra.

Indretningen, hvor man spiser.

Den sene frokost var sidste stop på turen. Så da vi havde spist færdigt, kørte vi retur til hotelområdet, hvor vi blev sat af igen.

Vi var ved hotellet ca. ved 16-tiden, så vi smuttede hurtigt i badetøjet og gik på stranden for at få de sidste solstråler med.

På stranden.

Derefter retur til hotellet, hvor jeg havde tid til rygmassage kl. 18.
Det var en hård, men dejlig, omgang 🙂 Den gentager jeg igen i overmorgen.

Ikke en usædvanlig udsigt fra hotelværelset 🙂

Bagefter spiste vi på “Grand Ada Restaurant”, hvor vi fik udmærket mad, men hvor kundeservicen godt kunne være bedre.

Aftenen blev sluttet af på hotellet med blog, vand og afslapning. Man gruer næsten for at gå i seng, for hen ad aftenen starter larmen fra baren ved siden af. Og om natten og tidligt om morgenen, er det enten de øvrige gæster, hanegal eller katte-slåskamp, der holder en vågen. Her er helt ufattelig lydt.

Det er ellers på mange måder et dejligt hotel, med søde folk, rene værelser osv. Men det trækker altså voldsomt ned, at her er så meget larm, og så lydt – og at morgenmaden er direkte forfærdelig.

One thought on “Dag 3 – Alanya – Land Rover Jeep Safari

1. Hej med jer. Skønt at følge jer igen. I nyder det bare – det ser skønt ud – er vild med billedet af dig i moskeen, Tanja!!!! øv at der er larm om natten, men hvad må man ikke finde sig i!!!! godt I ikke har betalt fuld pris!!!Fortsat god ferie. Knus mor