Grækenland

Kreta (Vest) – Dag 8

Vi stod op, her på ferien sidste dag, og fik pakket vores ting og gjort os klar til afgang.
Herefter kørte vi ind til Old Town Rethymnon, hvor vi fik klaret den sidste shopping og spist frokost.

Old Town er et stemningsfuldt sted.
Mange fine bygninger.
Og meget græsk.

Efter frokost kørte vi til en lille bugt, vi havde udset os tidligere, hvor vi kunne tilbringe et par timer, inden vi skulle af sted mod lufthaven.

Et rigtig dejligt sted.
Selfie-tid 🙂

På vej ud mod lufthaven kom vi tilfældigt forbi en gammel, faldefærdig bygning med nogle store, flotte paradefigurer udenfor:

Så vi fik da lidt forladt at rejse hjem på, kan man sige 😉

Inden afgang hjem til Danmark, havde vi udvalgt os et spisested i nærheden af lufthavnen, så vi lige kunne få os en gang aftensmad. På “Ramblers Bar & Restaurant” fik vi rigtig lækker mad i rigelige mængder!

Vi fik afleveret lejebilen og var klar til afrejse, men flyet var atter forsinket – denne gang 40 minutter. Det er ikke noget vi plejer at opleve særlig ofte. Indtrykket af SAS i forhold til f.eks. Norwegian, som vi har rejst rigtig meget med, er ikke super godt. Deres fly er heller ikke nær så behagelige og virker generelt ældre og mere slidt.

Vi fik oplevet sådan cirka halvdelen af Kreta på denne uges ferie, så øen byder på endnu en uges oplevelser engang ved lejlighed 🙂

Kreta er ikke, som vi har oplevet Grækenland andre steder. Befolkningen er ikke nær så venlige og imødekommende – faktisk virker de til tider temmelig irriterede på turisterne. Det er synd. Men kan man sætte sig ud over det, og ikke forvente “typisk græsk”, så er Kreta en virkelig skøn ø!

Gry har klippet og redigeret en lille, skøn video fra ferien – et rigtig dejligt ferieminde <3