Californien

Dag 17 – Highway 1, etape 1

Vi startede dagen med tøjvask og morgenmad. Et meget bedre motel end i går! Den støjende overbo, der vandrede gulvene tynde hele natten, kan de ikke rigtigt gøre for 😉

Dernæst kørte vi til San Jose for at besøge Winchester Mystery House. Men da vi nåede frem og så priserne, besluttede vi at springe over og køre videre. Ca. 180 DKK/person for en times guidet tur rundt i huset (den mindste tour). Så kunne vi godt undvære at se mærkelige rum, døre og trapper! 🙂

Så next stop var i stedet “Mystery Spot” i Santa Cruz. Det markedsføres som et helt særligt sted, hvor fysikkens love af uforklarlige årsager er sat ud af spillet.

Vi måtte vente 1 time og 20 minutter på at komme ind. Der kommer rigtig mange besøgende her.

Vi er skeptiske af natur 😉 Det fremstod nu også som en meget fin illusion. Godt lavet, men ret sandsynligvist et trick/synsbedrag 🙂 Meget sjovt at se.
Og det skal da Googles nærmere, når vi kommer hjem 😉

Vandet løber opad …
Så strøg vi lige ud i myldertids-køerne på Highway 1, med kurs mod “Hog’s Breath Inn”, der er en restaurant Clint Eastwood engang ejede. Han har også været borgmester i byen, Carmel-by-the-Sea, hvor restauranten ligger.

“Hog’s Breath Inn”.
På “Hog’s Breath Inn” fik vi Dirty Harry burger. Det smagte dælme godt! Og det var rigtig hyggeligt med pejse både ude og inde. Endnu et anbefalelsesværdigt sted! 🙂
Men vi fik lige noget af et temperatur-chok igen, nu vi atter nåede kysten. Termometeret viste 13 grader … og vi var i shorts og t-shirt 😉

“Dirty Harry” burger. Ser ikke ud af meget, men smagte virkelig godt!
Godt mætte stak vi videre ad Highway 1, der skulle være helt fantastisk smuk. Men både land og hav var indhyllet i tåge :-/ Det er meget almindeligt på denne tid af året, men ikke desto mindre noget ærgerligt.

Highway 1 var væsentligt mere øde, end vi lige havde forventet …
Mørket faldt på og tågen kom rullende ind fra havet, og tvang os i en lang periode ned på kun 20 MPH. Og der dukkede bare ingen byer eller overnatningssteder op.
Længe leve GPS’en, der kunne oplyse, at der ligger en del moteller ved Hearst Castle. Så der sneglede vi os hen i mørket og fandt ly for natten.