Grækenland

Dag 6 – Fra Herodes til Pilatus

En primært overskyet dag, men tørt og varmt.
Efter morgenmaden kørte vi mod den lille fisker-landsby;  “Skala Sikamineas”.

Byen er rigtig, rigtig hyggelig, og livet går sin daglige gang på kajen, uanfægtet at der sidder turister og drikker kaffe på de omkringliggende caféer og restauranter. Vi kan bevidne, at der ligger et stort arbejde bagved at være fisker. Stor respekt for at de tjener til dagen og vejen med deres lille båd. Det er et slid.

Der ordnes net.

Livsnyderi – med solen i øjnene 🙂

En af de MANGE søpindsvin bliver fremvist.

Vi blev i byen en tid og indsnusede atmosfæren og lugten af fisk og saltvand. Herefter kørte vi videre, og faldt over en lukket (og forladt) restaurant/natklub; Medusa”. Den har stået tom siden 1995, så vidt vi kunne finde ud af. Men helt uhyggeligt velbevaret.

Vi tog selvfølgelig på foto-safari ude såvel som inde 🙂

Vi spejler os 🙂Herefter kørte vi “Efthalou”, der er kendt for sine varme kilder.
Vi tog kyst”vejen”, som jeg lavede følgende timelapse på:

Vel ankommet lagde vi ud med frokost:

Lækker tunsalat.Dernæst kørte vi ned til badstuen og bookede et dejligt varmt bad i vandet fra kilderne. Vandet er 43-46 grader varmt – super lækkert!

Det var helt fantastisk! Man bliver så gennem-varm, at man efter-sveder i lang tid bagefter.Jeg bookede en efterfølgende afslapningsmassage, som toppen af kransekagen. Top lækkert!

Baderummet.Det kan VARMT anbefales! 😉
På vej videre kom vi forbi en æsel farm, som vi også lige måtte besøge.

Æsler OG søde hundehvalpe … ARG! 🙂Senere kørte vi lidt på må og få og faldt tilfældigt over stedet “Moni Limonos”, der er et temmelig forrykt sted, komplet oversået med kirker.

Basen er et gammelt munkekloster, og hele vejen rundt om er så bygget en hel masse små kirker. De der var åbne, kiggede vi ind i. De er fantastisk flot udsmykkede!

Peter illustrerer størrelsen på kirkerne.

Indendørs (beklager kvaliteten – der var mørkt).

Mere indendørs.Klosteret besøgte vi også. Et utrolig fredfyldt sted. Men meget af det er spærret af for offentligheden.

Kirke i klostergården.Da vi havde set os mætte, var vi ved at være aftensmad-sultne, så vi kørte retur til Petra og spiste aftensmad, hvilket som sædvanlig smagte rigtig godt 🙂