Tyskland

Rostock – Dag 1 – Ankomst

Afgang med gode gamle Povl Anker mod Sazznitz kl. 09. Forude ligger fire dage på tysk 🙂

Morgenbuffet 🙂

Når bornholmere skriver skilte … 😀

Første stop på turen var Stralsund, hvor Gry blev sat af, så hun kunne tage bus til Berlin, og besøge en efterskole-kammerat.Derefter satte vi kurs mod Rostock, med en lille afstikker omkring noget forladt 🙂

Undervejs så vi hele to storke, der lå i reder og rugede æg. Gid der dog var flere af de prægtige dyr, der ville yngle i Danmark.

Vi var også nede forbi “Technik-Museum Pütnitz”, hvor vi fik at vide af en meget sød dame, at hvis vi kommer igen lørdag i stedet, så er der et eller andet spændende event (hvad det er, ved vi ikke). Med kun en times åbningstid tilbage i dag, valgte vi selvfølgelig at køre igen med en brochure i hånden – og vi vender retur lørdag 🙂

Vi kørte et smut op ad en bagvej ved museet, der egentlig er et lukket militæranlæg, for at se om vi måske kunne finde noget spændende her. Det blev noget af en bumpetur, og efter 2 km vendte vi om.

Vejen består af små plader …

Dernæste kørte vi videre og faldt tilfældigt over en forladt fabrik. Her er lidt billeder derfra:

Vi holdt os udenfor hegnet, for der var tydeligt skiltet med adgang forbudt.

Vi kørte derfra videre til vores hotel; “Elbotel Rostock”. Et almindeligt, noget slidt, 3-stjernet hotel med en lidt afsides beliggenhed. Perfekt til os, nu vi har bilen med os.

Adressen har vi grinet lidt ad:
Fritz-Triddelfitz-Weg.

Da vi havde tjekket ind, kørte vi ned til havneområdet og spiste virkelig lækker “Brygger Pande” på restauranten;
“Braugasthaus Zum Alten Fritz”.

Restauranten set udefra – et gammelt pakhus.

Virkelig dejlig mad!

Med passende ondt i maven kørte vi retur til hotellet – klar til en god nats søvn.