England

Dag 1+2 – London Calling

Afgang i går eftermiddags kl. 12.30 med fly fra Bornholm, og ankomst i London Luton kl. 17.15 lokal tid.

Vi ankom i typisk, engelsk regnvejr – det kan næsten ikke være anderledes 😉

Efter halvanden times buskørsel ind til det centrale London, gik vi det sidste stykke til hotellet “St. Georges Hotel”.Hotellet ligger rimelig tæt på Pimplico undergrundsstation, og dermed ganske centralt. Og så var det rimelig billigt. Så vi var godt klar over, at der ikke ventede et luksus hotel :-)Men vi blev faktisk positivt overraskede. Ikke over standarden, for den var som forventet egentlig – men super venlig modtagelse, og rent og pænt overalt (så længe man ikke flytter møblerne, men hvem gør dog også det …). Rigtig hyggeligt sted, synes vi.

Hotellet set udefra (i dagslys).

Indgangen.

Det lille kælderværelse, hvor vi beklageligvis flyttede på møblerne, da sengene stod noget fra hinanden 🙂

Vi fik en nogenlunde nats søvn. Støjende overboer og virkelig ringe madrasser ødelagde noget af hvilen.Så var det morgenmadstid!

Hans og hendes tallerken 😉

Efter en solid og god morgenmad drog vi mod Pimlico station. Her fik vi testet at vores forudkøbte Oyster Cards nu også virkede efter hensigten – og det gjorde de heldigvis.

Vi tog ud til et af Europas største shoppingcentre; “Westfield Stratford City”, hvor vi fik shoppet lidt – eller meget … alt efter om man husker på, at vi kun rejser med håndbagage *ups* 😉

Selfie foran et juletræ i centeret.

“Santas Grotto” i interaktiv version – også ved centeret.

Midt på eftermiddagen havde vi været hele centeret igennem, og nu var her efterhånden også så mange mennesker, at det var ved at være uudholdeligt. Så vi kørte retur mod City, ned til Themsen, hvor den stod på julemarkeder.

“The Tate Moderne Christmas Market”.

Hyggelige boder.

Da vi gik videre, fik vi et lille komik- og trylleshow med:

Og så nød vi ellers bare London by Night:

Aftensmad spiste vi på “Bella Italia” i Strand, hvor vi fik rigtig lækker mad. Også et virkelig hyggeligt sted, selvom der var stuvende fuldt.

Peter på “Bella Italia”.

Dernæst gik vi på de godt ømme ben og fødder hjemover, via undergrundsbanen. Og så stod den på afslapning med benene oppe! 🙂