Spanien

Afsted mod Mallorca – (Dag 1)

Det føles helt befriende at vide at det er sidste gang vi skal fra Bornholm, når vi tager sydpå.
Fremover skal vi ikke tage ekstra fridage og overnatninger for at få afrejse og hjemkomst til at passe med afgange til og fra Bornholm.

Op klokken meget tidligt for at tage færgen til Ystad. Derefter gennem Sverige og holde i kø ved Covid kontrollen på Øresundsbroen.

Vel ankommet til København, hvor Tanja og jeg spiste frokost med Gry og Kira før vi kørte til CPH og parkerede bilen på deres billigste langtidsparkering, længst væk fra terminalerne.
herefter kan man komme til terminalen vha CPH’s gratis shuttlebusser.

Øresundsbroen

Flyveturen til Mallorca tog tre timer.

Gry havde givet mig en Apple Tag i fars dags gave, og jeg var spændt på at teste den.
Jeg lagde den i kufferten og regnede ikke med at man kunne se noget i appen med mindre man meldte den bortkommet.
Men da vi stod ved bagagebåndet oplyste den at den for et minut siden var “pinget” på Mallorca , og igen 5 min senere blev den set noget tættere på hvor vi stod.
Min egen telefon mærkede den kort før den kom ind på båndet, så jeg må erkende at den fungerer meget bedre end forventet.

Min kuffert er set ude på landingsbanen

OK car rent

Efterfølgende kunne vi tage shuttle servicen til OK car rent, for at afhente vores lejebil.
Vi havde bestilt en “Nissan Juke eller lignende”, og var lidt spændt på om der ville være plads til alle 4 personers bagage, eller om nogle måtte sidde med deres kuffert.
Heldigvis fik vi udleveret en Kia Sportage, Diesel Hybrid, med et noget større bagagerum.

Hotel Sunwing Alcudia (Princess)

Vores hotel på dette ophold, er Hotel Princess, der er en af de tre hoteller der udgør (Hotel Sunwing Alcudia), og selvom at vi har bookede billige uspecificerede 2 rum værelser er de alligevel placeret med hav/strand kig på første parket ned til stranden.
Billetterne er sidste øjebliks afbudsbilletter til DKK 2.000,- med fly. Normalprisen skulle have været DKK 7.400,-

Princess er noget ældre af udseende end hoved complexet, men alt er pænt, rent og nymalet.
Ikke noget at klage over der!